Dlaczego warto unikać soli?

Polska kuchnia lubi dania słone, mocno przyprawione. Z tego powodu bardzo chętnie sięgamy po solniczkę. Niestety, nie ma to zbyt dobrego wpływu na nasz organizm. Powinniśmy o tym pamiętać zwłaszcza wtedy gdy przechodzimy na dietę i chcemy by była ona skuteczna.

Wpływ soli na wagę ciała

Dlaczego warto unikać soli? Istnieje kilka powodów. Przede wszystkim sól zatrzymuje wodę w naszym organizmie, co sprawia, że czujemy się ociężali a nasze ciała są obrzęknięte. Osoby, które spożywają dużo soli, nawet dbając o ruch oraz małe, regularne porcje posiłków tracą wagę znacznie wolniej. Co więcej, nadmierne spożycie soli może stać się przyczyną nadciśnienia oraz innych problemów z układem krwionośnym. Sól przyczynia się również do problemów z osteoporozą. Jak to możliwe? To bardzo proste – nerki wypłukując ją z organizmu wypłukują również cenny wapń.
Dlatego też warto zastanowić się nad jej wyeliminowaniem z diety. Jej dzienne spożycie nie powinno przekraczać 5 gramów czyli jednej, płaskiej łyżeczki. Wydawać się to może trudne do zrealizowania, ale jest możliwe.

Czym zastąpić sól, by mimo jej ograniczenia jeść ze smakiem? Pomocne mogą okazać się zioła i przyprawy. Sięgajmy więc po majeranek, bazylię, chilli czy oregano i nie żałujmy dodawania ich do potraw. Warto również pamiętać o tym, że gigantyczne ilości soli znajdują się w fast foodach, daniach gotowych i półproduktach. One również powinny więc zostać wyeliminowane z naszej diety.
Jeśli ograniczymy spożycie soli szybko odczujemy różnicę. Pozbędziemy się cellulitu, nagromadzonej w organizmie wody i poczujemy się lżej. Warto więc popracować nad zmianą nawyków.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *